On the road again! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Madolyn Renswoude - WaarBenJij.nu On the road again! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Madolyn Renswoude - WaarBenJij.nu

On the road again!

Blijf op de hoogte en volg Madolyn

25 Maart 2014 | Australië, Agnes Water

Na mijn laatste verslag is toch alles even anders gegaan dan gepland.
Ik ben namelijk de 16e al weggegaan van de familie het was meer voor de kinderen dat ik sneller weg zou gaan en dat de andere au-pair meteen kon beginnen. Hoewel het verhaal au-pair ook een staartje heeft gekregen, het is namelijk niet de persoon waar ik de vorige keer over had verteld.
Ik denk de dag erna kreeg ik een bericht van een meisje die al in de buurt was en die in de avond even was langs gekomen. Al met al stond ik daardoor de 16e op het vliegveld van Melbourne om gratis het vliegtuig te pakken naar Cairns.
Jawel gratis....de au pair familie was zo super om mijn ticket te betalen.
Aangekomen in Cairns heb ik een bus genomen naar het o zo fantastische hostel....(3x bagger) maar goed moest er maar 2 dagen blijven dus dat overleef ik wel.
Ondertussen had ik Rianne ontmoet en ben ik daar warme gaan drinken want ik zou met haar en 2 andere meiden een road trip doen langs de oostkust.
In die 2dagen heb ik een beetje geluierd en ook de andere 2 meiden ontmoet die overigens uit Duitsland komen.
En toen was de dag toch echt daar we gingen het busje/camper ophalen.
En ja die zat al gauw volgepropt met spullen.....en dan had ik maar 2 stuks bagage.
We zijn toen van Cairns naar Innisfail gereden omdat ons raam niet meer dicht ging, dus de volgende dag die laten repareren bij de garage waar we een preek kregen over de here Jezus....dus.
Ondertussen hebben we al Mission beach, Townsville en Airlie beach hebben aan gedaan om daar de whitsunday de bezichtigen voor 2 dagen met een zeilboot.
Naast de whitsundays heb ik ook even gesnorkeld in the Great barrier Reef.
Hoewel ik in het begin wat moeite had met ademen ging het me na 10min toch wel goed af, en wilde ik het water niet meer uit.
En zoals de meeste op facebook hadden gezien zijn we gestopt bij de billabong sanctuary, waarde veel info kreeg over verschillende diersoorten en je kon tegen betaling ook op de foto.
Vandaag zijn we aangekomen in Agnes water waar ik graag castaway wilde doen maar helaas gaat dat niet door omdat het veels te duur is geworden en je kan niet meer een nacht er naar toe je moet 2 dus dat is wel een beetje balen.
Nu in de bibliotheek oneven alles op te laden en om de restant e reis een beetje te plannen, aangezien we de 28ste al weer in Rainbow beach moeten zijn om naar fraiser Island te gaan.

Ik hou jullie op de hoogte

Xxx

  • 25 Maart 2014 - 11:06

    Phylicia:

    Super leuk dat je al veel hebt gezien!
    Nog heel veel plezier.

  • 25 Maart 2014 - 15:46

    Casper:

    Hahahahha heb je toch nog wat geleerd van het geloof hahahah ga stuk echt iets voor jou ben wel een beetje jaloers dat jij bij dat rif heb gesnorkeld maar goed kan niet alles hebben wel leuk te lezen dat je nog steeds plezier heb aan de andere kant van de wereld heb laats het foto boek gezien zijn echt mooie foto's wat een mooi land nou meid ga lekker verder genieten lees snel weer een een verhaal van je groetjes Casper

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Agnes Water

Nieuw-Zeeland & Australië

Nog geen 2 weken geleden had ik eigenlijk geen plannen, maar soms kunnen bepaalde worden en gesprekken alles veranderen.

Dat heeft ook gevolgen zoals me baan opzeggen, maar na vele reacties en de uitspraak "je bent nog jong, nu kan het nog" heb ik besloten om mezelf in het diepen te gooien, en om de stap gewoon te zetten.

Dus ik ben meteen aan de slag gegaan, en begonnen met wat research.
Naast me baan opzeggen moest ik ook me bus abonnement, Pathé pas en telefoon abonnement opzeggen of omzetten.
Over het algemeen gaat een Visum aanvragen vrij vlot maar het zekere voor het onzekere die ook maar vroegtijdig aangevraagd en binnen 4 dagen had ik deze ook al binnen.

Op dus naar de volgende stap, goede schoenen en een backpack.
Naast de Media Markt zit een Decathlon dus daar was ik ook al snel geslaagd en zijn die ook in the pocket.
Nu nog een hostel voor oud en nieuw vinden in Sydney want dat is zo goed als allemaal volgeboekt :S......desnoods slaap ik op een park bankje haha

Maar het allerbelangrijkste een ticket natuurlijk want ik kan alles kopen en regelen maar moet er nog wel zien te komen natuurlijk.

Dus bij deze mijn vlieg schema voor de heenreis, voor de mensen die het willen weten

CI 66N 14NOV Amsterdam - Taipei 13:20 13:00 15NOV
CI 51N 15NOV Taipei - Auckland 23:00 17:50 16NOV

Nogal een pittig reisje met een 10urige overstap, maar als ik de eindbestemming maar haal.

Jullie kunnen me vanaf nu volgen via deze blog hier zet ik wat voorbereidingen neer maar ook me reisverhalen als ik daar tijd voor heb natuurlijk

Recente Reisverslagen:

08 April 2014

The last one, I guess

25 Maart 2014

On the road again!

02 Maart 2014

Voor het eerst ontbijten bij de MC

11 Februari 2014

Bijna op de helft +/-

24 Januari 2014

Het word maar is tijd om aan de bak te gaan
Madolyn

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 7312

Voorgaande reizen:

14 November 2013 - 30 April 2014

Nieuw-Zeeland & Australië

Landen bezocht: