Ben net weer fris en fruitig tijd voor een blog - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Madolyn Renswoude - WaarBenJij.nu Ben net weer fris en fruitig tijd voor een blog - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Madolyn Renswoude - WaarBenJij.nu

Ben net weer fris en fruitig tijd voor een blog

Blijf op de hoogte en volg Madolyn

05 December 2013 | Nieuw Zeeland, Nelson

Zo het is al weer even geleden dat ik een verslagje heb getypt en aangezien iedereen me bericht waar het vervolg blijft, en heb natuurlijk al weer heel wat mee gemaakt.

Alleen ik heb zoveel meegemaakt en gezien dat ik niet eens waar ik moet beginnen, ik begin wel met het vervelendste namelijk muggen en zandvliegen.......arggghhh waarom leven dat soort beesten met voeten en benen zitten helemaal onder en uiteraard krap ik als een gek...hahah

Maar goed dat ter zijde na cape reinga zijn we verder gaan reizen en zijn we onderweg gestopt bij glow worm caves. Deze wormen zijn gewoon bruin maar het puntje geeft licht, dit kunnen ze ook zelf aan en uit zetten, erg mooi en grappig om te zien.
Aangezien ik nog wel is drama kan zijn is het erg leuk als je met mij gaat overnachten in the middle of nowhere. Jaja een lekker kampvuur erbij, op de achtergrond het geluid van stromend water en om je heen alleen maar bomen een soort vallei.
Hoezo drama? Ik denk meteen weer het ergste wat als er een naar persoon komt en die wil ons wat aan doen.....je kent het wel drama om niks want hier in NZ doen ze nog geen vlieg kwaad hahah. Hoewel we lekker bij het kampvuur zaten en ik een hartverlamming kreeg omdat we in eens geluiden horen van krakende takken, al met al bleek het gewoon om een possum te gaan. Al moet ik wel ff wennen aan het feit dat niet alle toiletten niet even schoon zijn of ruiken. Maar dan hou je het gewoon op tot je een volgende ziet.

In de tussentijd heb ik op de meest mooie plekken geslapen langs het strand, bij een groot meer wat eindigd in een waterval, mooie bosgebieden noem het maar op.

Als je een mooie kustlijn wilt zien moet je zeker naar Thames gaan, dat is echt adembenemend mooi, net als Piha beach ook z'n aanrader, niet al te groot. Strand maar super mooi.
Het is ook het paradijs voor surfers, maar als je niet goed kan zwemmen moet je daar geen duik nemen de stroming kan erg veranderlijk zijn. Niet. Dat ik een duik heb genomen want het water temperatuur is nou niet echt lekker.
En al sikh te toch over stranden heb dan kan ik hot water beach zeker niet vergeten. Vergeet je schep niet mee te nemen want als je een kuil graaft en er in gaat liggen zal je voelen dat het water gewoon super warm is, op sommige plekken kookt het gewoon.

Aangezien we genoeg tijd hadden op het Noordereiland hebben we ook daagjes lekker rustig aan gedaan, want ook hier regent het wel eens. We proberen zoveel mogelijk op gratis plekken te staan maar soms lukt dat gewoon niet en soms willen we gewoon een lekkere warme douche ;)

Uiteindelijk hebben we een aantal dagen rond wellington gezeten en hebben we wellington zoo ook een bezoekje gebracht.
Maar eergisteren hebben we de oversteek gemaakt naar het zuidereiland, waarna we een goed plekje aan zee hadden gevonden.
Gisteren hadden we een lange rit erop zitten want we lagen pas rond 1uur te bed, dit kwam omdat onze slaap plek ergens aan de andere kant van een berg lag, dat is niet zo heel erg alleen moesten we mega smalle weggetjes over. Als je dan de volgende dag weer terug moet zie je pas hoe. Diep die afgrond is, nou daar wil je echt niet in vallen, hoewel dit wel bijna gebeurde.....gelukkig leef ik nog hahah.
We zijn toen gereden naar abel tasman national park waar we. In de regen een wandeling hebben gemaak... Altijd verfrissend :p
En als je dan aan komt lopen bij de auto en je ziet de lampen nog branden dan weet je wel hoe laat het is, Juist ja tijd om even iemand te vragen voor startkabels en hulp die we uiteindelijk kregen van eens Frans koppel.
Nu heerlijk op een camping bij Nelson in de buurt. Hier reden we gister al doorheen en het zag er zo leuk uit dat we vandaag terug zijn gereden.
Ik vind het wel weer genoeg geweest ik wil jullie voorlopig niet meer horen;) dat je een nieuwe blog wilt dan hè.

Dikke kus

Oh ja p.s 9 dec ga ik skydiven :D

  • 05 December 2013 - 10:48

    Beppie:

    De belofte was toch dat je regelmatig iets zou schrijven.
    Dus wij mogen blijven zeuren tot je er weer bent lieve schat
    Xxx uit brunssum

  • 05 December 2013 - 12:13

    Sylvia:

    geen geestelijk gezond mens stapt vrijwillig uit een vliegtuig dat niet stuk is :-)

  • 05 December 2013 - 15:33

    Danielle Looije:

    Geniet ervan meis!

  • 05 December 2013 - 18:58

    Casper :

    Fijn om te horen dat je nog leefd hahaha en leuk om te lezen dat je het naar je zin heb en nu moet je wel 10 dec weer wat plaatsen want als gaat skidiven willen we weten of je nog leefd hahahah nou meid veel plezier hoop snel weer wat te horen

  • 05 December 2013 - 20:38

    Phylicia:

    Whoeiik zook leuk...
    Zal ze de oma's weer op de hoogte houden.
    En jou een mail sturen van de week ;-)

  • 05 December 2013 - 21:07

    Jerome:

    Zozo mad skidiven toe maar bikkel hoor laat wel
    Ff weten hoe het was hoor.

    Groetjes Jerome

  • 06 December 2013 - 12:26

    Ries En Irene De Munck:

    Hoi Madolin, We vinden het heel leuk je blogs te volgen en genieten van je verhalen. Blijf lekker genieten en houd vol. Dikke knuffel van ons Ome Ries en Tante Irene. Zijn trots op je!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Nelson

Nieuw-Zeeland & Australië

Nog geen 2 weken geleden had ik eigenlijk geen plannen, maar soms kunnen bepaalde worden en gesprekken alles veranderen.

Dat heeft ook gevolgen zoals me baan opzeggen, maar na vele reacties en de uitspraak "je bent nog jong, nu kan het nog" heb ik besloten om mezelf in het diepen te gooien, en om de stap gewoon te zetten.

Dus ik ben meteen aan de slag gegaan, en begonnen met wat research.
Naast me baan opzeggen moest ik ook me bus abonnement, Pathé pas en telefoon abonnement opzeggen of omzetten.
Over het algemeen gaat een Visum aanvragen vrij vlot maar het zekere voor het onzekere die ook maar vroegtijdig aangevraagd en binnen 4 dagen had ik deze ook al binnen.

Op dus naar de volgende stap, goede schoenen en een backpack.
Naast de Media Markt zit een Decathlon dus daar was ik ook al snel geslaagd en zijn die ook in the pocket.
Nu nog een hostel voor oud en nieuw vinden in Sydney want dat is zo goed als allemaal volgeboekt :S......desnoods slaap ik op een park bankje haha

Maar het allerbelangrijkste een ticket natuurlijk want ik kan alles kopen en regelen maar moet er nog wel zien te komen natuurlijk.

Dus bij deze mijn vlieg schema voor de heenreis, voor de mensen die het willen weten

CI 66N 14NOV Amsterdam - Taipei 13:20 13:00 15NOV
CI 51N 15NOV Taipei - Auckland 23:00 17:50 16NOV

Nogal een pittig reisje met een 10urige overstap, maar als ik de eindbestemming maar haal.

Jullie kunnen me vanaf nu volgen via deze blog hier zet ik wat voorbereidingen neer maar ook me reisverhalen als ik daar tijd voor heb natuurlijk

Recente Reisverslagen:

08 April 2014

The last one, I guess

25 Maart 2014

On the road again!

02 Maart 2014

Voor het eerst ontbijten bij de MC

11 Februari 2014

Bijna op de helft +/-

24 Januari 2014

Het word maar is tijd om aan de bak te gaan
Madolyn

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 7292

Voorgaande reizen:

14 November 2013 - 30 April 2014

Nieuw-Zeeland & Australië

Landen bezocht: