Over precies 3 weken zit ik in de lucht - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Madolyn Renswoude - WaarBenJij.nu Over precies 3 weken zit ik in de lucht - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Madolyn Renswoude - WaarBenJij.nu

Over precies 3 weken zit ik in de lucht

Blijf op de hoogte en volg Madolyn

24 Oktober 2013 | Nederland, Purmerend

De afgelopen dagen ga je er steeds meer naar toe leven, je kijkt uit naar het vertrek dat over 3 weken is maar je kijkt op tegen het afscheid van je collega's. En die dag is veel sneller precies over een week heb ik me laatste werkdag er al weer opzitten, gelukkig heb ik nog een afscheidsborrel 2dagen later, maar ik merk wel dat ik met steeds meer lood in me schoenen naar werk ga en dat ik het moeilijk vind dat die dag steeds dichterbij komt.

Maar ik ga iets mega vets tegemoet,na me laatste verslag heb ik weer een aantal dingen geregeld.
Niet geheel onbelangrijk is het regelen van een hostel tijdens kerst en oud&nieuw, gelukkig hoef ik dus niet op een bankje in het park te slapen maar heb ik van 23dec tot 3jan een hostel in Sydney bij manly beach..... Hier ga ik wel ff een nieuwjaarsduik doen..... Doe ik hem toch nog een keer in me leven.....met een wat aangenamer water temperatuur hahah.
Ook een reisverzekering regelen was niet zo makkelijk want overal zat SOS international al bij in maar Ja ga niet voor iets betalen wat ik al heb natuurlijk.
Gelukkig heb ik via mijn zorgverzekeraar dsw een reisverzekering af kunnen sluiten waardoor ik 1,75€ minder hoef te betalen per maand.
Zo zie je maar weer als je ff door zoekt dan vind je wel wat.

Ook heb ik de laatste weken geregeld contact gehad met oud collega Edo, waarmee ik heb afgesproken in Auckland.
We zouden een bus trip doen die hij al had geboekt en dan zouden we samen reizen tot waar we ieder een andere kant op zouden gaan.
Een vriend van hem zou ook naar Nieuw-Zeeland gaan en ik zei oh gezellig hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Uiteindelijk een paar dagen later kwamen ze met een idee of ik het leuk vond om met z'n 3en een ven te huren en dan rond zouden reizen.....ik dacht hell yeahhh nog beter natuurlijk.
Het eind punt zal Christchurch zijn, alleen vlieg ik terug vanaf Auckland dus ff een binnenlandse vlucht geboekt en alles is geregeld.

Ik kom dan de 16e aan in Auckland, 2 daagjes ff in een hostel bij komen en dan kan het avontuur beginnen.

Vandaag In de stad de laatste dingetjes gekocht en ik ben nu klaar om te gaan.

Hoewel ik nog 2 weken heb in Nederland om leuke dingen te doen voordat ik ook echt ga.

Dus mocht je nog willen afspreken met me of wat te drinken ofzo dan moet je even appen....want vol=vol. ;)

Xxx

  • 24 Oktober 2013 - 22:19

    Phylicia:

    Gelukkig he ik je nog un weekend :-D

  • 24 Oktober 2013 - 22:19

    Phylicia:

    He = heb

  • 28 Oktober 2013 - 18:46

    Casper:

    He meid nu komt het echt dicht bij heel spannend maar wel heel leuk allemaal hoop snel weer iets te lezen van maar dan wel als je in nieuw Zeeland ben en dan ook wil ik foto's zien hahaha

    Groetjes Casper

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Purmerend

Nieuw-Zeeland & Australië

Nog geen 2 weken geleden had ik eigenlijk geen plannen, maar soms kunnen bepaalde worden en gesprekken alles veranderen.

Dat heeft ook gevolgen zoals me baan opzeggen, maar na vele reacties en de uitspraak "je bent nog jong, nu kan het nog" heb ik besloten om mezelf in het diepen te gooien, en om de stap gewoon te zetten.

Dus ik ben meteen aan de slag gegaan, en begonnen met wat research.
Naast me baan opzeggen moest ik ook me bus abonnement, Pathé pas en telefoon abonnement opzeggen of omzetten.
Over het algemeen gaat een Visum aanvragen vrij vlot maar het zekere voor het onzekere die ook maar vroegtijdig aangevraagd en binnen 4 dagen had ik deze ook al binnen.

Op dus naar de volgende stap, goede schoenen en een backpack.
Naast de Media Markt zit een Decathlon dus daar was ik ook al snel geslaagd en zijn die ook in the pocket.
Nu nog een hostel voor oud en nieuw vinden in Sydney want dat is zo goed als allemaal volgeboekt :S......desnoods slaap ik op een park bankje haha

Maar het allerbelangrijkste een ticket natuurlijk want ik kan alles kopen en regelen maar moet er nog wel zien te komen natuurlijk.

Dus bij deze mijn vlieg schema voor de heenreis, voor de mensen die het willen weten

CI 66N 14NOV Amsterdam - Taipei 13:20 13:00 15NOV
CI 51N 15NOV Taipei - Auckland 23:00 17:50 16NOV

Nogal een pittig reisje met een 10urige overstap, maar als ik de eindbestemming maar haal.

Jullie kunnen me vanaf nu volgen via deze blog hier zet ik wat voorbereidingen neer maar ook me reisverhalen als ik daar tijd voor heb natuurlijk

Recente Reisverslagen:

08 April 2014

The last one, I guess

25 Maart 2014

On the road again!

02 Maart 2014

Voor het eerst ontbijten bij de MC

11 Februari 2014

Bijna op de helft +/-

24 Januari 2014

Het word maar is tijd om aan de bak te gaan
Madolyn

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 7291

Voorgaande reizen:

14 November 2013 - 30 April 2014

Nieuw-Zeeland & Australië

Landen bezocht: