The last one, I guess - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Madolyn Renswoude - WaarBenJij.nu The last one, I guess - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Madolyn Renswoude - WaarBenJij.nu

The last one, I guess

Blijf op de hoogte en volg Madolyn

08 April 2014 | Australië, Byron Bay

Jadaar zit ik dan in byron bay, zoveel dingen gedaan in de tussentijd.
Om te beginnen waar ik vorige keer gebleven was, Agnes water waar ik geprobeerd heb te leren surfen....ehm ja ik ben nou niet echt een talend. Dat ik en Rianne een tour wilde doen, en we er helemaal klaar voor waren maar dat dit uiteindelijk niet doorging vanwege het slechte weer.
We konden helaas niet wachten tot de volgende dag omdat we naar rainbow beach zouden gaan om vanuit daar naar fraser island te gaan. De groep is daar even uit elkaar gegaan omdat Rianne en Laura een 3dagen 2 nachten tour gingen doen en ik en Kyra maar 1 dag naar Fraser zouden gaan.
Fraser was mooi en divers, vooral regenwoud en strand, en het mooie is dat het regenwoud in het zand staat ipv aarde.
Ook ben ik in rainbow verder gaan uitpluizen wat ik nog wilde doen, ik zou 2wk naar Fiji gaan, maar doordat het Pasen is rond de tijd dat ik in Sydney ben en dan door wil naar Fiji betekend dat de prijzen de pan uitreizen en ik het te duur vind om daar heen te gaan. Wat ik vele nu hoor zeggen is maar je kan nu redelijk goedkoop erheen je bent nu in de buurt. En die worden heb ik ook gehoord. Maar al met al ik wil gewoon naar huis en lekker op mezelf gaan wonen, zodat ik me geld kan besteden aan dingen daarvoor.
In brisbane zouden we onze campervan ruilen voor een grotere ter compensatie van een hoop problemen die we hadden gehad met de van maar net voor Noosa toen we midden op de snelweg reden en er een auto passeerde met een vrouw hangend uit het raam en wijste naar....onze band die lek was.
Dus dat kon er ook nog wel bij een lekke band gelukkig was het snel verholpen, doorgereden naar Noosa en daar de auto achtergelaten voor 2uurtjes en we konden weer verder op naar het strand. waar we lekker een smoothie hebben gedronken op het strand en vervolgens het avond eten op een picknick gedeelte bij het strand hebben gemaakt en hebben opgegeten.
Iedereen die ik sprak vond dat je naar de Australian zoo moest, en dat stond ook op me lijstje. Dus ik ben samen met Laura daar naar toe geweest, ik vind het zelf een mooie dierentuin, maar de show had ik wat meer van verwacht het kan ook komen doordat het nu niet echt hoogseizoen is, maar dat weet ik niet.
En toen we richting brisbane gingen wist ik dat we nog meer gun zouden hebben. Maar eerst een dagje brisbane......ZZZzzzzZzZ Boring......dus na 3 uur had ik het wel gezien. En zijn we opzoek gegaan naar een camping plek.
Dag 1 was daar.... WB movie world, kom maar op met de achtbanen"!!!!! Weer lekker misselijk aangezien ik er sinds een paar jaar niet zo goed meer tegenkandidaat maar het blijft super leuk. Het park was kleiner dan ik had verwacht maar we hebben ons prima vermaakt.
Aan de andere kant van de snelweg lag een vakantiepark waar we heen zijn gegaan......wat een top beslissing! Heerlijk een schoon zwembad en natuurlijk schone en super mooie douches. Uiteindelijk zijn we er maar 2 dagen gebleven want zondag was het gratis pannenkoeken dag.
De volgende dag gingen we naar wet 'n wild super leuk waterpark waar je ook wel een paar glijbanen had waar ik met me ogen dicht vanaf ben gegaan, maar heb het overleefd hahaha.
We zouden de dag erna naar seaworld gaan maar dat viel nogal tegen dus we waren daar al gauw weer weg.
Dan maar op naar surfers paradise, we hadden even op het strand gelegen maar toen werden we omringd door donkere wolken en ben ik me maar af gaan spoelen en stond ik vervolgens met een leuke lifeguard te praten;)....de meiden zag ik al lopen naar de van dus helaas moest ik er weer vandoor. In de avond zijn we wezen stappen nadat Laura mij en Rianne had opgemaakt en ze had ook nog even me haar gedaan.
Rianne was de Bob die avond dus die heeft ons om 4uur ong naar een camping plek gebracht die ik van te voren in de navigatie had ingevoerd.
Al met al werden we de volgende dag wakker rond 2uur....:) hahaha oepsie.
Gisteren zijn we naar nimbin geweest daar wilde Laura en Rianne graag heen. Het is een dorpje met een straat en het is nogal hippie achtig.
En nu ben ik al weer in byron bay nog een week en dan ben ik weer in Sydney. Hostel in Sydney is al geboekt dus dan kan ik mooi nog even 3 dagen rondhuppelen om wat souveniertjes te kopen en ik ben klaar om naar huis te gaan.

Mocht je me vluchtgegevens willen weten :
DATE FLIGHT AIRPORT FROM/TO TIME CLASS
------ ------ ------------------------ ---- -----------------
16APR CI 52 SYD-SYDNEY 2210

17APR TPE-TAIPEI 0555

17APR CI 65 TPE-TAIPEI 2205

18APR AMS-AMSTERDAM 0915


  • 08 April 2014 - 09:11

    Moniek:

    Hallo. Jeetje meisie weer een heel verhaal. Leuk allemaal hoor. Maar nog 10 daagjes dus nog ff lekker genieten. Hier kan je weer aan de bak. Xxxx

  • 08 April 2014 - 11:03

    Phylicia:

    Super leuk reisverslag weer.
    Nog paar dagen en ben je weer lekker thuis.
    have fun dikke kus

  • 15 April 2014 - 08:44

    Casper:

    He meid leuk verhaal weer en ja ik dacht ook van nu ben je dicht bij de Fiji dus zou het doen maar ja je wil ook op je zelf gaan wonen en ja dat kost ook geld heb je gelijk in en je moet doen waar jij je het prettigst bij voelt en als dat betekent dat je lekker naar huis gaat is dat zo je hebt zowie een hele mooie reis gemaakt die als genoeg heft gekost en die kunnen ze je niet afnemen meid een hele fijne terug reis en tot snel in Nederland groetjes Casper

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Nieuw-Zeeland & Australië

Nog geen 2 weken geleden had ik eigenlijk geen plannen, maar soms kunnen bepaalde worden en gesprekken alles veranderen.

Dat heeft ook gevolgen zoals me baan opzeggen, maar na vele reacties en de uitspraak "je bent nog jong, nu kan het nog" heb ik besloten om mezelf in het diepen te gooien, en om de stap gewoon te zetten.

Dus ik ben meteen aan de slag gegaan, en begonnen met wat research.
Naast me baan opzeggen moest ik ook me bus abonnement, Pathé pas en telefoon abonnement opzeggen of omzetten.
Over het algemeen gaat een Visum aanvragen vrij vlot maar het zekere voor het onzekere die ook maar vroegtijdig aangevraagd en binnen 4 dagen had ik deze ook al binnen.

Op dus naar de volgende stap, goede schoenen en een backpack.
Naast de Media Markt zit een Decathlon dus daar was ik ook al snel geslaagd en zijn die ook in the pocket.
Nu nog een hostel voor oud en nieuw vinden in Sydney want dat is zo goed als allemaal volgeboekt :S......desnoods slaap ik op een park bankje haha

Maar het allerbelangrijkste een ticket natuurlijk want ik kan alles kopen en regelen maar moet er nog wel zien te komen natuurlijk.

Dus bij deze mijn vlieg schema voor de heenreis, voor de mensen die het willen weten

CI 66N 14NOV Amsterdam - Taipei 13:20 13:00 15NOV
CI 51N 15NOV Taipei - Auckland 23:00 17:50 16NOV

Nogal een pittig reisje met een 10urige overstap, maar als ik de eindbestemming maar haal.

Jullie kunnen me vanaf nu volgen via deze blog hier zet ik wat voorbereidingen neer maar ook me reisverhalen als ik daar tijd voor heb natuurlijk

Recente Reisverslagen:

08 April 2014

The last one, I guess

25 Maart 2014

On the road again!

02 Maart 2014

Voor het eerst ontbijten bij de MC

11 Februari 2014

Bijna op de helft +/-

24 Januari 2014

Het word maar is tijd om aan de bak te gaan
Madolyn

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 1486
Totaal aantal bezoekers 7275

Voorgaande reizen:

14 November 2013 - 30 April 2014

Nieuw-Zeeland & Australië

Landen bezocht: