Bijna op de helft +/- - Reisverslag uit Torquay, Australië van Madolyn Renswoude - WaarBenJij.nu Bijna op de helft +/- - Reisverslag uit Torquay, Australië van Madolyn Renswoude - WaarBenJij.nu

Bijna op de helft +/-

Blijf op de hoogte en volg Madolyn

11 Februari 2014 | Australië, Torquay

Ik zit hier vrijdag al weer 4 weken......what!? Ja 4 weken geloof het bijna zelf niet eens.
En hoe bevalt het au pair leven me? Nou of ik kinderen wil ga ik nog maar is goed over nadenken hahah...dat. Zegt wel genoeg denk ik.....
Nee hoor het valt best mee net zoals ik een handleiding heb hebben deze 2 kids ook een handleiding, waar ik soms nog wel is een bladzijde uit mis.
Teja is de oudste en is 7jaar en houd vooral van creatieve dingen zoals tekenen en knutselen... En deelt mijn liefde voor tinkerbell.
Miyla (moo) is 3 jaar oud en is een enorme gekke en vrolijke meid die van dansen en zingen houd... En later een Rockstar wil worden.
Bij beide meiden kan het humeur echt omslaan in een seconde en kan je niks meer goed doen. En Miyla kan echt om alles huilen. Terwijl Teja juist alles voor zichzelf houd en er negatief is, en heel streng voor zichzelf.
Niet de makkelijkste kinderen maar we hebben zeker leuke dagen.
Ben hier overigens verzot geraakt op een soort Asia salade, voor de dressing wat olijfolie, soja saus, sesam olie en balsamico azijn.
En voor de salade Chinese kool, geraspte wortel,komkommer, etc aan groenten wat je er in wilt wat pinda's hakken en wat gefrituurde noodles.....jummie dat is zoo lekker.
Mocht je het hebben gemaakt let me know of je het ook zo lekker vond.
Hier in Torquay is niet veel te beleven, en heb er ook geen tijd voor als ik tijd vrij heb ben ik het huis aan het schoonmaken om wat extra geld te verdienen, en voor ik het weet zit ik weer in de auto om de kids op te halen.
Tijd gaat snel en eerlijk ben ik daar wel een beetje blij mee, het klinkt misschien raar hoor maar wil ook wel weer naar huis, heb het er moeilijk mee dat ik zover van huis ben. En als ik al denk aan die lange terug reis.... Daar hik ik toch wel flink tegenaan.
En hoewel je hier bij een familie zit voel ik me toch ook wel een beetje eenzaam, maar over ongeveer 6 weken ga ik weer weg om verder te reizen. En dan kom ik vast weer allemaal gezellige mensen tegen.
En nu ontvang ik allemaal post van familie en/of vrienden dus dat is wel weer heel leuk.

Me bloggen worden kleiner maar dat komt omdat ik nu niet zoveel mee maak..... Tot snel

Xxx

  • 11 Februari 2014 - 10:24

    Phylicia:

    Post is onderweg...hihi
    Nog ff en je bent weer thuis en dan
    Wil je weer trg naar Aussie..
    Dus geniet er nog maar lekker van ;)
    Xx

  • 11 Februari 2014 - 11:44

    Moniek:

    Kom op meis ff vaker skypen dan maar dan slepen we je er wel doorheen. En hier mis je nu toch niks. Probeer lekker te genieten en over een paar weken weer mensen van je eige leeftijd opzoeken dan zal je zien gaat de tijd weer ineens veel te snel. En wij moeten ook de tijd hebben om je kamer op te ruimen haha

  • 11 Februari 2014 - 16:16

    Miran:

    Leuk verslag. Xxx

  • 11 Februari 2014 - 16:28

    Ries En Irene De Munck:

    Hoi, Mad,
    Net je verslag weer gelezen en zal gelijk maar reageren. Ja, je hebt het aardig druk. Is het niet met de Kids dan wel met het poetsen. De dagen vliegen dan voorbij. Het soc. leventje met de meiden en de tochtjes zijn er nu niet, dus er valt dan niet zoveel te lachen en leuten. Je schrijft nog 6 weken, nou die zullenm best gauw gaan. Ga je nog de andere trip erbij pakken? Dat je je best af en toe alleen voelt kan ik me goed voorstellen maar optimistisch blijven en genieten, want jou trip kan niemand je meer afpakken. Jij bent de kanjer die het durfde en niemand anders kan over zo een reis vertellen als jij. We zullen je van de week weer een kaart sturen. Het is altijd leuk om post in het buitenland te ontvangen.
    Nou Mad nog een fijne en vooral gezellige tijd daar en na 6 weken weer verder op pad.
    Liefs en een dikke knuffel van ons. Tante Irene en Ome Ries. XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Torquay

Nieuw-Zeeland & Australië

Nog geen 2 weken geleden had ik eigenlijk geen plannen, maar soms kunnen bepaalde worden en gesprekken alles veranderen.

Dat heeft ook gevolgen zoals me baan opzeggen, maar na vele reacties en de uitspraak "je bent nog jong, nu kan het nog" heb ik besloten om mezelf in het diepen te gooien, en om de stap gewoon te zetten.

Dus ik ben meteen aan de slag gegaan, en begonnen met wat research.
Naast me baan opzeggen moest ik ook me bus abonnement, Pathé pas en telefoon abonnement opzeggen of omzetten.
Over het algemeen gaat een Visum aanvragen vrij vlot maar het zekere voor het onzekere die ook maar vroegtijdig aangevraagd en binnen 4 dagen had ik deze ook al binnen.

Op dus naar de volgende stap, goede schoenen en een backpack.
Naast de Media Markt zit een Decathlon dus daar was ik ook al snel geslaagd en zijn die ook in the pocket.
Nu nog een hostel voor oud en nieuw vinden in Sydney want dat is zo goed als allemaal volgeboekt :S......desnoods slaap ik op een park bankje haha

Maar het allerbelangrijkste een ticket natuurlijk want ik kan alles kopen en regelen maar moet er nog wel zien te komen natuurlijk.

Dus bij deze mijn vlieg schema voor de heenreis, voor de mensen die het willen weten

CI 66N 14NOV Amsterdam - Taipei 13:20 13:00 15NOV
CI 51N 15NOV Taipei - Auckland 23:00 17:50 16NOV

Nogal een pittig reisje met een 10urige overstap, maar als ik de eindbestemming maar haal.

Jullie kunnen me vanaf nu volgen via deze blog hier zet ik wat voorbereidingen neer maar ook me reisverhalen als ik daar tijd voor heb natuurlijk

Recente Reisverslagen:

08 April 2014

The last one, I guess

25 Maart 2014

On the road again!

02 Maart 2014

Voor het eerst ontbijten bij de MC

11 Februari 2014

Bijna op de helft +/-

24 Januari 2014

Het word maar is tijd om aan de bak te gaan
Madolyn

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 7273

Voorgaande reizen:

14 November 2013 - 30 April 2014

Nieuw-Zeeland & Australië

Landen bezocht: