Het word maar is tijd om aan de bak te gaan - Reisverslag uit Torquay, Australië van Madolyn Renswoude - WaarBenJij.nu Het word maar is tijd om aan de bak te gaan - Reisverslag uit Torquay, Australië van Madolyn Renswoude - WaarBenJij.nu

Het word maar is tijd om aan de bak te gaan

Blijf op de hoogte en volg Madolyn

24 Januari 2014 | Australië, Torquay

3 jan stond ik op straat.....klinkt heel zielig en dat is het ook ;) hahah.
1 jan was ik aan het plannen wat ik wilde gaan doen, want de planning was via de oostkust naar boven, maar ik had geen rekening gehouden dat er dan ook regenseizoen is aan de oostkust. Dus uiteindelijk ga je dan toch twijfelen wel of niet richting de oostkust? De volgende dag ben ik de stad in gegaan om is navraag te doen voor bustickets en om me bankpas op te halen. De bus voor de volgende dag zat vol dus heb ik besloten om maar een dag later te gaan dat dus wel inhield dat ik voor een dag nog een hostel moest vinden.
Uiteindelijk ben ik samen met 2 hostel genootjes naar een ander hostel gelopen om te vragen of hun nog plek hadden, was overigens erg duur voor z'n luidruchtig en vies hostel maar goed gebroken kwam ik de volgende dag uit me bed en zou mijn bus om 19:00 vertrekken dus dat word mezelf een dagje vermaken.
Ik ben toen ff de stad in geweest en niet veel meer gedaan.

De volgende ochtend word ik wakker in de bus heel vroeg in de ochtend en ik ben zeker niet meer in Sydney, ik zeg hallo Melbourne !
Toch besloten om de andere kant op te gaan voor wat beter weer. Toen opzoek naar het hostel war ik geboekt had, waar ik uiteindelijk tot 1uur moest wachten om me kamer in te mogen zodat ik mijn slaap tekort even in kon halen.
Ik ben uiteindelijk 1,5 week in Melbourne gebleven, de tijd vliegt hier namelijk voorbij en ik was te lui om cv's uit te delen. Dus heb ik maar een advertentie op gumtree geplaatst dat is een soort marktplaats van Australië.
Het maakte me eigenlijk niet zo heel veel uit als ik maar een baan had.
Het was toen vrijdag en ik zou woensdag op road trip gaan voor een week om de Great Ocean road te gaan doen.
Ik werd gebeld met de vraag of ik wilde komen werken in Torquay...... Ik dacht uhhh ja hoor prima maar ga wel eerst op een road trip, was allemaal geen probleem, en toen 1uurtje later meteen ff een Skype meeting gedaan.
Ondertussen in het hostel super leuke mensen ontmoet.
En afgesproken met de mensen voor de road trip....lekker naar het strand geweest, ga ik s'avonds lekker Australian open kijken op federation square krijg ik een bericht van die mensen van de road trip dat die niet door gaat met een Bull shit reden..... Nou ik dacht WTf.
Oke prima dan niet ik wil niet eens meer mee. Dan maar een berichtje sturen dat ik eerder naar Torquay kan komen.

Uiteindelijk was het vrijdag en ben ik opgehaald door Lysa in essendon. Als het klikt blijf ik en anders ga ik na het weekend weer weg.

Nou eerlijk is eerlijk heb tot nu toe niks te klagen, ik vind het een gezellige familie waar ik prima in tussen pas. Ik zit er al een week maar hoef pas over een week te werken omdat dan de andere au-pair weg gaat.
De planning is om hier 2/3maanden te blijven en dat ik ondertussen een nieuwe au-pair regel.
De ouders werken allebei 5dagen in de week en ze hebben 2 kids Teja(7) en moo(3), vissen, kat en een hond... O en wat wilde vogels die ik ook eten geef hahah.
Ik hoef 2 weken niks te betalen voor het eten of accommodatie, dus heb ik vd week maar een paar keer eten gekookt en wat dingen schoongemaakt en opgeruimd. En aangezien de Au-pair naar de bioscoop ging met Teja omdat het hier zomervakantie is, wilde ik natuurlijk wel mee omdat ze naar Frozen zouden gaan.....wat een leuke film, maarja welke Disney film is dat nou niet.

Maar me planning ziet er tot nu toe een beetje als volgt uit:
Tot rond eind april begin mei in Torquay voor werk, dan door naar boven naar Cairns, en dan via de oostkust naar beneden om te eindigen in Sydney.
Dan plak ik 2 weken een Fiji vakantie er aan vast, om weer terug te vliegen naar Sydney en daar richting huis te gaan.

Ik hou jullie op de hoogte!

Xxx

  • 24 Januari 2014 - 08:14

    Phylicia:

    Wat schrijf je weer onwijs leuk!
    Je roeping gemist; )

    Have fun xx

  • 24 Januari 2014 - 09:55

    Moniek:

    Nou zal maar eens een reaktie geven. Haha. Leuk verslag weer word wel steeds korter haha. En je reisplannen langer trouwens. Ben blij dat je het naar je zin hebt en tot skypes maar weer. Doegie!

  • 24 Januari 2014 - 11:00

    Ome Jan En Tante Jutta:

    Hoi Mad wat leuk om te lezen dat je het daar naar je zin hebt en er goede ervaringen op doet,komt later vast nog wel eens van pas,geniet lekker groetjes en een dikke kus

  • 25 Januari 2014 - 10:04

    Ries En Irene De Munck:

    Hoi Mad,
    Je verslag weer met veel interesse gelezen en genoten van je verhaal. Wat maak je toch allemaal bijzondere dingen mee en geniet je lekker van alles (behalve de soms niet leuke hostels). Maar dan waardeer je het schone wel weer. Wat leuk dat je nu een baan hebt tot bijna aan het einde en dan nog lekker de 14 dagen Flj. te doen. Je ziet toch een hoop mooie dingen en geniet heerlijk. De foto's waarop je gestaagd bent bekijken we ook steeds en vinden het dan fantastisch om te zeggen, dat is onze nicht geweldig!.
    Nou meid geniet er nog maar lekker van en op naar de volgende blog. Wij vinden het heerlijk om te lezen.
    De natuurfoto's die je maakt zin erg mooi en zo zien we ook nog wat van Australie.
    Nog een fijne en toffe tijd daar en een dikke knuffel en kus van ons. Groetjes .

  • 25 Januari 2014 - 23:40

    Jerome:

    Haha elke keer als ik je blog lees hoor ik je bepaalde dingen
    zo zeggen.

    Heel veel plezier nog ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Torquay

Nieuw-Zeeland & Australië

Nog geen 2 weken geleden had ik eigenlijk geen plannen, maar soms kunnen bepaalde worden en gesprekken alles veranderen.

Dat heeft ook gevolgen zoals me baan opzeggen, maar na vele reacties en de uitspraak "je bent nog jong, nu kan het nog" heb ik besloten om mezelf in het diepen te gooien, en om de stap gewoon te zetten.

Dus ik ben meteen aan de slag gegaan, en begonnen met wat research.
Naast me baan opzeggen moest ik ook me bus abonnement, Pathé pas en telefoon abonnement opzeggen of omzetten.
Over het algemeen gaat een Visum aanvragen vrij vlot maar het zekere voor het onzekere die ook maar vroegtijdig aangevraagd en binnen 4 dagen had ik deze ook al binnen.

Op dus naar de volgende stap, goede schoenen en een backpack.
Naast de Media Markt zit een Decathlon dus daar was ik ook al snel geslaagd en zijn die ook in the pocket.
Nu nog een hostel voor oud en nieuw vinden in Sydney want dat is zo goed als allemaal volgeboekt :S......desnoods slaap ik op een park bankje haha

Maar het allerbelangrijkste een ticket natuurlijk want ik kan alles kopen en regelen maar moet er nog wel zien te komen natuurlijk.

Dus bij deze mijn vlieg schema voor de heenreis, voor de mensen die het willen weten

CI 66N 14NOV Amsterdam - Taipei 13:20 13:00 15NOV
CI 51N 15NOV Taipei - Auckland 23:00 17:50 16NOV

Nogal een pittig reisje met een 10urige overstap, maar als ik de eindbestemming maar haal.

Jullie kunnen me vanaf nu volgen via deze blog hier zet ik wat voorbereidingen neer maar ook me reisverhalen als ik daar tijd voor heb natuurlijk

Recente Reisverslagen:

08 April 2014

The last one, I guess

25 Maart 2014

On the road again!

02 Maart 2014

Voor het eerst ontbijten bij de MC

11 Februari 2014

Bijna op de helft +/-

24 Januari 2014

Het word maar is tijd om aan de bak te gaan
Madolyn

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 7274

Voorgaande reizen:

14 November 2013 - 30 April 2014

Nieuw-Zeeland & Australië

Landen bezocht: