Happy new Year!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Madolyn Renswoude - WaarBenJij.nu Happy new Year!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Madolyn Renswoude - WaarBenJij.nu

Happy new Year!!!!

Blijf op de hoogte en volg Madolyn

01 Januari 2014 | Australië, Sydney

Pfffff net me verslag bijna af valt internet eruit en hupakeeeee weg verslag......irritant!!!

Maar goed we beginnen wel opnieuw!!

Na het skydiven zijn we doorgereden naar Queenstown, dat overigens een super leuke stad/dorp of hoe je het ook wil noemen is. Uiteraard is het daar zo leuk door de Ierse pub die er zit, dus ik voelde me wel een beetje thuis....tussen de Guinness. Overigens staat Queenstown bekend voor Nevis bunjeejump die 134m is, heel lang getwijfeld maar heb het toch niet gedaan, simpelweg omdat ik skydiven vet vind en liever daar me geld aan uitgeef, en ik gewoon een bange schijter was.
Na een paar dagen in Queenstown zijn we naar beneden gereden naar Invercargill en Bluff.
Uiteindelijk doorgereden naar Dunedin! En dat voor maar een ding Cadbury world!
Als een merk chocolade lekker is is het Cadbury wel, we kregen een rondleiding in de fabriek en in de tussen tijd werd een plastic tasje gevuld met wat chocolade.....jummie.
And the best for last..... Vloeibare chocolade, nou de meeste waren misselijk na 1dopje chocolade nou ik niet hoor na me 2de wilde ik gewoon een kom chocolade....hahahaha.

Uiteindelijk naar de eindbestemming Christchurch gereden nou daar ben je na 1uur wel uitgekeken maar wij zaten er wat langer.
Gelukkig zat er een shoppingmall met een Starbucks, dus ik heb me wel vermaakt en uiteraard was er tegen kerst aan al uitverkoop dus heb ik voor 15€ een leuke rugzak gescoord die normaal het dubbele kost.

23dec was het zover 4uur ging de wekker om vervolgens naar het vliegveld te rijden, de heren de groeten gedaan, en ik was weg.
Vluchtje van Christchurch naar Auckland was zo voorbij in het vliegtuig nog een Nederlands gezin ontmoet die in Rusland waren begonnen met reizen.....met 3kinderen!!! Blijkbaar geld teveel.
Aangekomen in Auckland werkte de maatschappij niet echt mee dus moest ik 8uur lang wachten voor de paspoortcontrole omdat me tas niet kon worden ingecheckt!!! Belachelijk, maargoed dan maar lekker skypen, boer zoekt vrouw kijken etc, gewoon omdat het kan ;)
Uiteindelijk bij de gate aan het wachten hoor ik 2 meiden Nederlands praten...ik een gesprek aangaan slapen ze in hetzelfde hostel ik dacht nou super hoef ik niet te zoeken, na wat verder slap gepraat kom ik erachter dat ze ook uit Purmerend komen nou dat is dan allemaal puur toeval.

Aangekomen na 1,5 trein en Ferry in het hostel die mooi een gesloten deur had, en ik nog gemaild, met als antw ja hoor er wacht iemand op je etc....oke en waarom sta ik nu voor een dichte deur dan?
Uiteindelijk deden 2meiden de deur open stonden we iedergeval binnen. Lekker naar de kamer gegaan waar ik terecht kwam in een bom explosie, we hebben met 4meiden de kleinste kamer en de dames die er zaten huiden van spullen uitpakken.

24uur later na dat ik wakker ben geworden word het maar tijd om te slapen, want ik was kapot.

De afgelopen dagen heb ik heel wat gezien en heel wat gedaan.
Bankpas aangevraagd(zo maar is kijken of ik hem al op kan halen), blues mountains bezocht, naar bondi beach geweest(en verbrand na 4x insmeren), wezen stappen ( eindigen met een kater), wasje gedraaid, naar de bios geweest en op manly beach gelegen op 2de kerstdag.
En natuurlijk net om 12uur Ned. Tijd hier de nieuwjaarsduik gedaan.

Ik ga nu ff kijken waar ik overmorgen heen ga want moet de 3de het hostel uit.

Iedereen de beste wensen !

En tot snel xxx

  • 01 Januari 2014 - 08:46

    Phylicia:

    Altijd leuk je verhalen. We skypen nog wel... dikke kus en have fun!

  • 01 Januari 2014 - 16:20

    Ries En Irene De Munck :

    Hoi Mad,
    Allereerst de beste wensen voor 2014 en nog een hele gave tijd in Australie. We genieten steeds van je verslagen en gewoon weg cool wat je allemaal ziet en beleefd. We vinden het een kwestie van durven en lef hebben. Wat je nu beleefd kunnen ze je niet meer afpakken. Blijf heerlijk genieten de tijd vliegt zo voorbij. Een hele gezellige tijd nog.
    Een dikke knuffel en kus van ons,
    Ome Riess en Tante Irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Nieuw-Zeeland & Australië

Nog geen 2 weken geleden had ik eigenlijk geen plannen, maar soms kunnen bepaalde worden en gesprekken alles veranderen.

Dat heeft ook gevolgen zoals me baan opzeggen, maar na vele reacties en de uitspraak "je bent nog jong, nu kan het nog" heb ik besloten om mezelf in het diepen te gooien, en om de stap gewoon te zetten.

Dus ik ben meteen aan de slag gegaan, en begonnen met wat research.
Naast me baan opzeggen moest ik ook me bus abonnement, Pathé pas en telefoon abonnement opzeggen of omzetten.
Over het algemeen gaat een Visum aanvragen vrij vlot maar het zekere voor het onzekere die ook maar vroegtijdig aangevraagd en binnen 4 dagen had ik deze ook al binnen.

Op dus naar de volgende stap, goede schoenen en een backpack.
Naast de Media Markt zit een Decathlon dus daar was ik ook al snel geslaagd en zijn die ook in the pocket.
Nu nog een hostel voor oud en nieuw vinden in Sydney want dat is zo goed als allemaal volgeboekt :S......desnoods slaap ik op een park bankje haha

Maar het allerbelangrijkste een ticket natuurlijk want ik kan alles kopen en regelen maar moet er nog wel zien te komen natuurlijk.

Dus bij deze mijn vlieg schema voor de heenreis, voor de mensen die het willen weten

CI 66N 14NOV Amsterdam - Taipei 13:20 13:00 15NOV
CI 51N 15NOV Taipei - Auckland 23:00 17:50 16NOV

Nogal een pittig reisje met een 10urige overstap, maar als ik de eindbestemming maar haal.

Jullie kunnen me vanaf nu volgen via deze blog hier zet ik wat voorbereidingen neer maar ook me reisverhalen als ik daar tijd voor heb natuurlijk

Recente Reisverslagen:

08 April 2014

The last one, I guess

25 Maart 2014

On the road again!

02 Maart 2014

Voor het eerst ontbijten bij de MC

11 Februari 2014

Bijna op de helft +/-

24 Januari 2014

Het word maar is tijd om aan de bak te gaan
Madolyn

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 7277

Voorgaande reizen:

14 November 2013 - 30 April 2014

Nieuw-Zeeland & Australië

Landen bezocht: